Vernieuwd afvalplan voor Vrouwenpolder in 2027

Algemeen
Het streven is om in 2050 geen restafval meer te hebben.
Afvalscheiding is super belangrijk geworden.
Recycling is het toverwoord.
Grondstoffen worden alsmaar duurder.
Deze grondstoffen (PMD) worden vanaf 2027 aan huis opgehaald en
hoeven we de vele doorzichtige plasticzakken met
verpakkingsmateriaal niet meer weg te brengen naar de grote container.
Ook het GFT wordt gratis opgehaald. Voor het Restafval gaat er
zeker veel veranderen, waarover straks.

GFT bak
PMD GFT en papier zijn zeer gewild.
GFT blijft gratis opgehaald als zijnde waardevolle grondstof.
De GFT containers worden getagd op het moment dat de PMD wordt geleverd.
Bio gft afvalzakken verteren na 6 weken, maar graag aanbieden zonder knoopje.
De GFT bak legen blijft gratis.

Grijze bak
Er is overgestapt op het NIET meer ledigen van de grijze bak
Restafval wordt steeds duurder om te verbranden.
De grijze container wordt ingenomen.
Restafval moeten we zelf wegbrengen.
Dat kan in een ondergrondse container binnen 250 meter.
Buitengebied moet het zelf wegbrengen.
Vanaf dit jaar betalen voor elke aanbieding grijs.

De ondergrondse container aan de Monnikendijk wordt van PMD naar restafval omgebouwd.
De container aan de Oranje Nassaulaan wordt ook omgevormd
met toevoeging van luiercontainer.
De cirkel van deze container is daarom anders ingekleurd.